6. januar 2017

Bøker i kunsten

Angående bildemodulen jeg har øverst på siden, med stadig skiftende bilder som viser bøker i billedkunsten - disse blir ikke lagret, men jeg vil nå begynne å legge dem ut også som vanlige innlegg med etiketten "bøker i kunsten". Det blir dobbelt opp mens bildet står øverst, men gir mulighet til å se disse bildene flere ganger. Jeg skal også jobbe litt mer med tekstene - ikke bare klippe og lime f.eks. fra engelske Wikipedia, og kanskje kommer med litt flere personlige kommentarer. Muligheten for lysbildefremvisning, slik jeg en periode hadde i venstre marg, er dessverre fjernet av Blogger.



Walter eller Walther Firle (født i Breslau 1859 – død i München 1929),  tysk sjanger- og portrettmaler i typisk naturalistisk 1800-tallsstil. Professor fra 1890. Kjent for religiøse motiver og portretter av kjente personer som rikspresident Paul von Hindenburg. 
Jeg synes dette bildet så glimrende illustrerer barns fascinasjon for bøker. Det er jo en ny verden som åpner seg! Etter størrelsen å dømme er dette en billedbok, og det er jo slik det naturlig begynner for barn, med den magiske kombinasjonen av bilde og tekst.

Ingen kommentarer: